Aktualumas

Lietuvos visuomenės pakantumo ar tolerancijos rodiklius identifikavę Europos vertybių, Eurobarometro rezultatai parodė, kad Lietuva − papuola į ksenafobiškiausių, netolerantiškiausių Europos Sąjungos šalių trejetuką. Jaunimas neatsparus žiniasklaidos kuriamiems ar atnaujinamiems (po pavienių Lietuvoje vykdomų tolerancijos akcijų) stereotipams, gabiems jauniems publicistams, kurie vėliau taps žurnalistais ir formuos visuomenės nuomonę viešojoje erdvėje nėra sukuriamas teigiamo elgesio modelis, nes:

  • Visuomenės nuomonę formuojanti žiniasklaida dar neturi etiško vaizdavimo tradicijos, Lietuvoje trūksta kokybiškos spaudos ar kitos informavimo priemonės, klesti bulvarinė spauda.
  • Šeimoje Lietuvoje tolerancijos ugdymas nėra laikomas vertybe (Tėvai ne neutralizuoja žiniasklaidos įvaizdžių).1999 – 2000 metais atlikti Europos vertybių tyrimai. Juose Lietuva išlieka trejetuke tarp šalių, kuriose mažiausiai gyventojų toleranciją laiko vertybe ir mano, kad ją šeimoje reikia ugdyti.
  • Dėl mažo įsitraukimo į visuomeninę veiklą (tyrimais nustatytas žemas pilietinės galios indeksas) jaunimas neturi galimybės tiesiogiai pabendrauti su socialinės atskirties grupėmis ir taip  paneigti stereotipus. Bill Kovach ir Tom Rosenstiel žiniasklaidos tyrime nustatyta, kad, besąlygiškas tikėjimas visuomenės informavimo priemonėmis priklauso nuo visuomenės narių, grupių santykiu su problema, įsitraukimu į visuomeninę veiklą;
  • Lietuvoje yra trūkumas nacionalinės gabių humanitarinei sričiai (publicistikai – žurnalistikai) ugdymo programos, kuri apimtu visus ugdymo etapus: paieškos, atpažinimo, nuoseklaus ugdymo panaudojant visas galimas šiuolaikines technologijas ir metodus, kurie skatintų socialinę atsakomybę, ugdytų toleranciją.

Dėl šių išvardintų pagrindinių priežasčių Lietuva vis dar pirmauja pasaulyje patyčių mąstais mokykloje, Lietuvos žiniasklaidoje pritaikę savo gabumus jaunieji filologai tampa bulvarinės spaudos žurnalistais (neturėdami kito pavyzdžio paklūsta žiniasklaidos versliškumui). Taip jie vėliau ir patys jaunesnėms kartoms formuoja nuomonę, kurią įgijo stokodami sistemos, kuri juos atpažintų, tinkamai motyvuotų, paremtų, teiktų informaciją ir įgalintų socialiai atsakingai veiklai.

Tokiu būdu atsiranda ydingas ratas, iš kurio ištrūkti padėtų šio projekto metu naudojamos išbandytos, tik dar kompleksiškai, nacionaliniu mastu, pritaikant įvairių ekspertų patirtį naudojamos priemonės. Šios priemonės bus komplektuojamas atsižvelgiant į Nacionalinio socialinės integracijos instituto tyrimus, nacionalinių, rajoninių organizacijų patarimus bei gabių vaikų ir jaunuolių ugdymo strategiją.

Draugai ir parteriai: